מענה בימים א'–ה': 18:30- 09:00 , יום ו': 14:00 - 10:00 | 📞טלפון ליצירת קשר במקרים דחופים: 073-374-4790 📞| נשמח לתת ייעוץ וליווי אישי לאורך כל הרכישה🙂

איך להוכיח התעללות נפשית?

הפתגם הישן אומר שמילים כואבות יותר ממעשים. נראה שזה נכון מאוד – התעללות מילולית בצורה של צעקות, שפה מגונה, לעג או השפלה יכולה להשאיר חותם חזק על כל חייו של אדם.
מתעללים מנצלים את העובדה שקשה מאוד להוכיח התעללות פסיכולוגית.
עם זאת, זה לא בלתי אפשרי. אנו מציעים היכן לפנות לעזרה וכיצד להשיג הוכחות לבריונות מילולית.

 

מהי אלימות פסיכולוגית?

אלימות פסיכולוגית היא צורה מילולית של אינטראקציה שגורמת להידרדרות פסיכולוגית ופיזית של אחד המשתתפים בה.
הביטויים השכיחים ביותר כוללים עלבונות, הערות סקסיסטיות, זלזול, מניפולציות, איומים והפחדות. על ידי שימוש בפרקטיקות אלו ואחרות, מתעללים שואפים להכניע את קורבנותיהם לחלוטין, ובכך לשלוט בחייהם למטרות רווח, עקב קנאה חולנית או פשוט לשביעות רצונם. בימינו, בריונות פסיכולוגית נפוצה בסביבות עבודה שונות (כלומר, מאספים), בבית הספר בין בני גילם ו(הנפוצה ביותר) בבתי המשפחה.

 

השכיחות של אלימות פסיכולוגית

למרות קמפיינים חברתיים תכופים יותר ויותר, ועונשים קשים לעבריינים, אלימות פסיכולוגית במשפחה נותרה בעיה אמתית בבריטניה, מה שמוכח בסטטיסטיקה מטרידה. על פי סקר הפשע עבור אנגליה ווילס (CSEW) שהסתיימה במרץ 2020, על פי ההערכות 2.3 מיליון אנשים (מבוגרים בגילאי 16 עד 74 שנים) חוו התעללות במשפחה בשנה האחרונה. יתר מכך, מספר העבירות הכוללות שסומנו כקשורות להתעללות במשפחה עלה במהלך תקופת הנעילה, והמשך עלייה ארוכת טווח שנצפו בשנים האחרונות.

 

מי הם הקורבנות השכיחים ביותר של אלימות פסיכולוגית?

למרות שנשים וילדים הם הנפגעים השכיחים ביותר להתעללות פסיכולוגית, גם גברים רבים נפגעים. גברים שחווים התעללות מילולית אינם ששים לדווח על מצבים כאלה, כך שההיקף המדויק של בעיה זו אינו ידוע. לא משנה אם הקורבן הוא ילד\ה, איש או אישה, ההשפעות של אלימות פסיכולוגית הן חמורות ביותר, ועלולות להיות השלכות לכל החיים, מה שהוכח ע"י מחקרים רבים.

 

אלימות פסיכולוגית בזוגיות – סימפטומים והשפעות

כיצד ניתן לזהות אלימות פסיכולוגית, לדוגמה נגד ילד\ה או קשיש\ה?
אכן, זה מאוד קשה, כי העבריינים אינם משאירים עקבות פיזיים על גופם של קורבנותיהם. אתה צריך לשים לב לכל שינוי בהתנהגות, לפעמים גם מאוד קטן. הנפגעים סובלים לרוב מהפרעות שינה וחוסר תיאבון, הם גם הופכים לאפאטיים ומסוגרים מחיי החברה. הדבר בולט במיוחד במקרה של ילדים נפגעים שנרתעים ממגע עם בני גילם. סימפטום משמעותי הוא הימנעות מלדבר על הבעיות שלהם וביטול שאלות עם כלליות.

ההשפעות של אלימות פסיכולוגית יכולות להיות חמורות מאוד. לקורבן יש בדרך כלל ביטחון עצמית נמוך, מה שגורם לביצועים  חברתיים גרועים בבית הספר או בעבודה. אדישות, פחד ועצב מובילים לעיתים להתמכרות לסמים, להיות מבודד מהסביבה, וגם לדיכאון, ואם לא מטפלים בו, המקרה עלול להסתיים בהתאבדות. אכן, זהו כמובן מקרה קיצוני, אבל גם תרחישים כאלה קיימים ואותם אי אפשר לשלול.   בין אם אתה חווה אלימות פסיכולוגית\נפשית בעצמך ובין אם אתה מודאג מאדם אהוב, אל תתעלם מאף אחד מהאותות המדאיגים. אין לעשות רציונליזציה או להמעיט במעשיו של העבריין. במקום זאת, דבר עם מישהו שאתה סומך עליו או פנה לפסיכולוג. שיחה פשוטה עשויה להיות הקלה גדולה, תנקה את המוח שלך מרגשות שליליים, ובעיקר, תהיה הצעד הראשון לקראת חופש מבעיות.

 

בריונות פסיכולוגית – איך להגן על עצמך?

קורבנות של התעללות פסיכולוגית חושבים לעתים קרובות שהם על הקצה המפסיד. לפעמים הם אפילו מאשימים את עצמם בפגיעה שספגו ונכנעים ללא סייג למתעללים, ששמחים לשמור על הדומיננטיות שלהם. זהו מעגל קסמים שקשה מאוד לשבור. המפתח הוא לאסוף כמה ראיות. מכשירי בילוש כגון דיקטפון ריגול, מיני מצלמות או האזנות GSM יכולים להיות לעזר רב. מכשירים אלה יתעדו באופן דיסקרטי אירועים שעשויים לשמש מאוחר יותר כראיה בבית המשפט.

 

אלימות פסיכולוגית – היכן למצוא עזרה?

ישנם מקומות רבים שבהם קורבנות של אלימות במשפחה יכולים למצוא עזרה. ישנם ארגונים רבים, שבהם ניתן לדווח על אלימות במשפחה, לקבל תמיכה מוסרית ולבקש ייעוץ פסיכולוגי או משפטי. מי שמחפש מקלט יכול למצוא אותו במרכזי תמיכה, מרכזי התערבות במשבר ובמקלטים והוסטלים מיוחדים. השהות במקומות אלו אינה כרוכה בתשלום, ובנוסף למקלט קיימת תמיכה משפטית, רפואית וחברתית, ולרוב מתקיימות גם קבוצות תמיכה ומפגשים טיפוליים.

105 – טלפון להגנת ילדים ברשת

מרכז אלה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Call Now Button
×
דילוג לתוכן

.Marketing By Jons