מענה בימים א'–ה': 18:30- 09:00 , יום ו': 14:00 - 10:00 | 📞טלפון ליצירת קשר במקרים דחופים: 073-374-4790 📞| נשמח לתת ייעוץ וליווי אישי לאורך כל הרכישה🙂

 

 GPS הוא סוג של טכנולוגיית מעקב המשתמשת מערכת מיקום גלובלית, כדי לעקוב מקרוב אחר אדם, כלי רכב או סוג כלשהו של הרכוש.

GPS מקשר למערכת הלוויין לתיעוד אורך, רוחב ותנועה, כולל מהירות קרקע.

GPS משתמש במגוון לוויינים במסלול סביב כדור הארץ כדי לתאם עם מכשיר מקלט

שנשא הנכס. הדיוק יכול להשתנות בהתאם למספר הלוויינים שהמכשיר מקושר אליהם, המיקום שלהם, כמו גם הדינמיקה המסלולית של הלוויינים עשויים להשתנות. באופן אידיאלי, המערכת במצב המדויק ביותר כאשר היא מקושרת לארבעה לוויינים.

במקור, טכנולוגיית GPS היכולת לעקוב אחר תנועת נכסים החלה כמשהו שהוגבל

לאנשים צבאיים או מנוסים טכנולוגית. כיום ציוד וגישה למכשירי מבוססי GPS הפכו לנפוצים מאוד, ובמחיר סביר ניתן לחברם למכשיר הסמארטפון, טאבלט או מכשירים אלחוטיים אחרים. זה הופך אותו לזמין כמעט לכל מי שמעוניין לעקוב אחר תנועותיו של אדם או נכס מסויים.

שוטרים, כבאים, עסקי שליחים והצבא נהנים כולם מהשימוש במעקב GPS אחד השימושים הפופולאריים ביותר שלו הוא כדאי לאתר רכבים.

מערכתAVL(Automatic Vehicle Location) , מערכת אוטומטית למיקום הרכב משלבת בדרך כלל רשת של כלי רכב המשולבים במקלט רדיו נייד, מקלט GPS.

חברות מסוימות מתקינות תוכנות מעקב מבוססות GPS בתוך המכשיר הנייד של עובדיהם כדי לעקוב אחר תנועותיהם ולהבטיח שהם נמצאים במקום בו הם אמורים להיות בזמן אמת.
דבר שמשפר את אחריות העובדים, וגם לעזור ולשפר את יעילות העובדים בפעילות היומיומית.

כיצד GPS  עובד בעצם?


מעקב GPS מופעל על ידי שימוש במערכת הלוויין הניווט הגלובלית של GNSS

כדי לספק מידע מדויק ביותר על המיקום המדויק של הנכס. שיכולים לכלול תנועה כמו גם מהירות התאם למספר הלוויינים שיכולים לקרוא את מכשיר המעקב. שלושה לוויינים יספקו מידע

על מקום הימצאו של המכשיר, אך יש צורך בארבעה לוויינים בשביל לכלול מידע תלת מימדי ותנועה

מדויקת של הנכס.

עד כמה מדויק מעקב GPS?


יש ויכוח כלשהו לגבי הדיוק המדויק של הGPS, תלוי במספר הלוויינים שקוראים את המכשיר, כמו גם דברים שיכולים לגרום להפרעות אותות, בדיקות מוכיחות שרמת הדיוק יכולות להגיע לדיוק של עש 7.8 מטר ב95% שהדבר מבוסס גם על המרחק בין הלוויינים לבין המכשיר שנמצא בצד השני שעליו מתבצעת הבדיקה.
מרבית חברות יצרני ה – GPS הטוענים כי שיעורי הדיוק גבוהים יותר, ומדויקים לטווח של 3 מטרים.

סוגי המכשירים המבוססים טכנולוגיית GPS:
התקני מעקב אישיים – נועדו לפקח על אנשים, חלקם יכולים להיות מרובי משימות כדי לעקוב אחר חיות מחמד. בדרך כלל מגיע בצורה של מכשיר אישי שניתן להכניס לכיס, צמיד או צווארון הניתנים ללבישה או שבב תת עורי המוחדר על ידי וטרינר במקרה של בעל חיים.

מעקב אחר נכס מסויים

דומה מאוד למעקב אחר אנשים, מכשיר מעקב שמחובר פיזית לפריט אחר.
כמו אותם קורקינטים שנעים ברחבי תל אביב, באמצעות טכנולוגיית GPS ניתן
לתחום אותם לאזורים מסויימים שלא יוכלו לצאת מאותם גבולות.מעקב מבוסס תא
נפוץ יותר עם רכבי משלוחים והוא משתמש באותות סלולריים. הוא עוקב אחר המסלול
אותו לוקח הרכב, ולאחר מכן ניתן לנתח את הנתונים  ואף להתאים
אותם עם נתונים אחרים כמו דפוסי תנועה כדי לפתח דרכים יעילות יותר בעתיד.מעקב אחר רכב


דומים למכשירי מעקב מבוססי תא. עם זאת, הם פופולריים יותר למעקב אחר רכבים
שעשויים לצאת מחוץ לטווח המגדל הסלולרי או לנסוע דרך מקומות בהם יש הפרעות רבות.
מכשיר מעקב פעיל בזמן אמת- התקני מעקב פעילים בזמן אמת נועדו לאסוף מידע תוך העברת נתונים ובאמצעות לוויין או רשתות סלולריות זמינות. אופציה זאת מאפשרת למשתמש לעקוב אחר המיקום, והכיוון בזמן אמת.מכשיר מעקב בזמן אמת צריך להיות בעל חיבור קבוע כדי להציג נתונים מדויקים.
בדרך כלל מגיע בצורה של חיבור GPRS  השונה מרישום רצועות שאינו דורש חיבור מסוג זה.

מכשיר מעקב פסיבי- מכשיר מעקב GPS פסיבי נקרא גם אוגרי נתונים אשר
מאחסנים את הנתונים שנאספו על המכשיר. על מנת להשתמש במידע זה, יש להסיר את מכשיר המעקב אז הנתונים מועברים למחשב לצורך ניתוח.מכשירי מעקב פסיבים פופולריים בקרב עסקים שמספקים לעובדים רכב חברה ורוצים להבטיח שלא יהיה שימוש לרעה. מכשיר מעקב פסיבי הוא בדרך כלל קטן. הם גם מאוד נוחים, מה שהופך אותו לשוק טוב עבור יצרנים, קמעונאים ומשתמשים תומכי פרטיות. לעיתים קרובות ניתן להשתמש במכשיר מסוג זה באופן לא בולט, כדי לפקח על תנועותיו של אדם או רכב לאורך פרק זמן נתון.

אחרי מה ניתן לעקוב בעזרת הGPS?

מכוניות, אפשר להניח מכשיר קטן ולא בולט ברכב על מנת להתחקות ולדעת איפה נמצא הרכב בזמן אמת או לדעת איפה היה בעבר, מסלול נסיעות, שעות וכו'

אנשים – ישנן סיבות רבות ומגוונות מדוע יתכן שתצטרך לעקוב אחר תנועותיו של אדם. זה יכול לכלול מטרות סמויות או גלויות, אם זה בחברות שילוח או מעקב אחר אדם שבוגד באשתו על ידי חוקר פרטי. חיות, ישנם שבבי GPS שניתן לשים בקולר של בעל החיים על מנת לדעת היכן הוא נמצא בכל רגע.
נכסים, עם פריטים בעלי ערך גבוה כמו אופניים, רכבי פנאי, יצירות אמנות, כסף מאוחסן, מכולות משלוח, נגררים ועוד יכולים להיות יעדים מפתים לגניבה או הונאה.

לפעמים צריך לאחסן נכסים אלה במתקן נפרד בעונות ספציפיות, או למשך זמן ארוך. היכולת לפקח על מקום הימצאם מספקת לבעלים שקט נפשי נוסף.  במקרה בו הנכס נגנב הGPS יכול לעזור לאיתור הנכס.

מתי הGPS מתחיל לעבוד?
הכל תלוי בך, אם תציב אותו ברכב ותדרוש לקבל שידור 24/7 הסוללה תוכל לעבוד כמה ימים עד שבועות, הכל תלוי בגודל ובדגם של הGPS ולאילו מטרות הוא משמש.

ישנם מכשירי GPS שיכולים לעבוד שנים, באותם מכשירים ישנה אופציה
של דיווח מתוזמן אותו מכשיר ישלח התראות פעם בתקופה מסוימת שניתן לקבוע בהגדרות
המכשיר, ובשאר הזמן הסוללה נכנסת למצב שינה. מה שיפחית את השימוש בסוללה בצורה דרסטית.

אותם מכשיר אוגר את ההיסטוריה של המשתמש. לדוגמה, אם מדובר ברכב, המכשיר יאגור את היסטוריית הנסיעות, כתובות, מסלולי נסיעה וכד' בחלק מן המכשירים יש לחצני מצוקה, שבאת הצורך אפשר ללחוץ עליהם, והם ישלחו אות לצד השני שאתם תקבעו מי הוא.

היכן ניתן להסתיר את מכשיר המעקב?
כמובן שלא כולם מרגישים בנוח עם הרעיון של מעקב אחר טכנולוגיית GPS. שקיימת האופציה לדעת בזמן האמת על הנתונים והמיקום שלהם. זה עשוי לכלול עובדים, קבלנים עצמאיים וכן אנשים העוסקים באי אילו פעולות שמצריכות אחריהם מעקב.

לצורך העניין ניתן לחבר את מכשיר המעקב לרכב בצורה יעילה ופשוטה מבעבר.
מספר יצרנים מספקים את מכשירי הGPS שלהם עם מגנטים שאפשר לחבר למספר מקומות ברכב ללא חשד ובמינימום זמן.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Call Now Button
×
דילוג לתוכן

.Marketing By Jons