מענה בימים א'–ה': 18:30- 09:00 , יום ו': 14:00 - 10:00 | 📞טלפון ליצירת קשר במקרים דחופים: 073-374-4790 📞| נשמח לתת ייעוץ וליווי אישי לאורך כל הרכישה🙂

הסיכון באיסוף הנתונים

במהלך השנים האחרונות, אנו הציבור נהיים יותר ויותר מודעים לאופן שבו הנתונים שלנו מאוחסנים ומשתמשים בהם נגדנו.
במהלך שנות ה-2000 המוקדמות, הטכנולוגיה התקדמה במהירות, עם עליית הסמארטפונים, אפל ודור שלישי.
היינו מרותקים מדי ליהנות מטכנולוגיה חדשה, כדי להבין את ההשפעה המרושעת שיש לה על חיינו ועל העולם שסביבנו.
ככל שהמדיה החברתית עלתה בפופולריות, כאשר פייסבוק, אינסטגרם וטוויטר מובילות את המטען, הנתונים הפכו למצרך היקר ביותר בעולם המודרני.
בעידן המוקדמים של המדיה החברתית, המשתמשים לא חשבו פעמיים על כך שפרופילים אישיים יהיו ציבוריים לחלוטין, תייגו את המיקום שלנו באופן קבוע, כל המידע הזה יכול לשמש לטובת פייסבוק. בעוד, כחברה, יש לנו כעת הבנה טובה יותר של זכויות הפרטיות שלנו, יש עוד דרך ארוכה לעבור עד להשגת שקיפות סביב הנתונים שלנו.

מאז ועד היום

בשנת 2017, פייסבוק הייתה מעורבת באחת מני שערוריות רבות בנוגע להפרות של נתונים אישיים ואבטחה. 'יומנה של אמה', קבוצת הורים ואתר בפייסבוק, החלה בתמימות להציע טיפים להורות באינטרנט.
המשתמשים עודדו להירשם לרשימת התפוצה של אמה, ולאחר מכן יקבלו חיתולים בחינם. עם זאת, מבלי לדעת, בתמורה לחיתולים,
החברים נתנו הסכמה לכך שהנתונים שלהם יימכרו לחברות צד שלישי.
הנתונים האלה נמכרו אז על ידי Experian,
מתווך נתונים, אשר שואב נתונים אישיים ומוכר אותם למי שרוצה אותם.
Experian מכרה את הנתונים מיומנה של אמה למפלגות פוליטיות, שחיפשו ללמוד ולהבין את התנהגויותיהם של הורים טריים.
תיווך נתונים כונה 'השמן החדש', שכן נתונים אישיים כאלה יכולים לקדם באופן דרמטי את האינטרסים של כל חברה.
הנתונים האישיים שלנו לא נמכרים רק על ידי אתרי מדיה חברתית, כל חברה שאוספת נתונים יכולה להרוויח מכך.
חברה אחת שמרוויחה מאוד מהמידע של לקוחותיה היא Tesco. תוכנית Tesco Clubcard מציעה הנחות לחברים, ומאפשרת לקונים לצבור נקודות נאמנות ולקבל שוברים להנחות בחנות.
התוכנית היא צורה משתלמת במיוחד של תזרים מזומנים עבור ענקית הסופרמרקטים,
שמרוויחה בערך 53 מיליון ליש"ט בשנה ממכירת המידע על איך 16 מיליון משתמשי קלאבקארד מוציאים בחנות.
למרות שנתוני קלאבקארד אולי לא נראים כמו המידע המעניין ביותר, יש הרבה מה ללמוד על חייו של אדם דרך מה שהוא קונה ומתי הוא קונה אותו.
דוגמה מרכזית אחת לכך היא כאשר אישה מצפה לילד. כשנשים מתחילות לרכוש מוצרים הקשורים לתינוקות, טסקו יודעת כעת שהן מצפות לילד. לחברות שמוכרות מוצרים הקשורים לתינוקות, המידע הזה הוא אבק זהב.

אז איך נוכל להגן טוב יותר על הנתונים שלנו?

דרך קלה אחת שבה נוכל לעצור חברות לעקוב אחר הפעילות שלנו באינטרנט היא על ידי נטילת מספר שניות נוספות לדחות קובצי Cookie כאשר אנו מבקרים באתר חדש.
למרות שזה עשוי להיות מתסכל בזמן הגלישה, קבלת קובצי Cookie מיידית יכולה לתת לאותו אתר, ולפעמים לצדדים שלישיים, הסכמה לשימוש בנתונים האישיים שלנו.
זה נעשה קצת יותר קל עם עדכון Apple iPhone החדש של בקשה מאפליקציות לא לעקוב אחר פעילות באפליקציות אחרות.
רכישת תוכנת אבטחת טלפון או שימוש ב-VPN יכולים גם לעזור לנו להחזיר את הנתונים המקוונים שלנו.
עם זאת, לחברות גדולות כמו גוגל ופייסבוק יש עוד דרך ארוכה לעבור עד שיחזור אמון הצרכנים בכך שלא נעשה שימוש בנתוני המשתמשים נגדנו.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Call Now Button
×
דילוג לתוכן

.Marketing By Jons